Bezoek uit Limboland

3 april 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon dia!

Afgelopen week kreeg ik bezoek van vaders en moeders die helemaal vanuit het verre Limboland naar Curacao waren gekomen. Nu kon ik zelf ook een weekje de toerist uithangen en even veel zien van Curacao. De eerste dag dat ze er waren heb ik ze Punda en Otrobanda laten zien, daarnaast ook meteen de pondjesbrug want deze verbindt de twee wijken met elkaar. Daarna zijn we doorgelopen naar Riffort renaissance om de gigantische cruiseschepen van wat dichterbij te bekijken. We hebben deze dag lekker rustig aan gedaan want de volgende dag stond ons een off road jeep tour te wachten, en waauw wat was dat gaaf!

Na even zoeken kwamen we aan op de plaats van bestemming, en ik zag de jeeps al staan, ik was al meteen enthousiast en wilde heel graag in de jeep rijden. Het fijne van deze tour was dat je dus zelf met een jeep mocht rijden en dat je dus ook echt off road ging. De gids nam ons mee naar de mooiste plekjes zoals Director's Bay, waar je zo al niet kunt komen met je gewone auto, die zou het namelijk niet overleven met die hobbels, bergen en stenen haha. Daarna zijn we doorgegaan naar het uitzichtpunt over Santa Martha's baai, prachtig! Verder hebben we het verlaten resort nog gezien en toen zijn we doorgereden naar Playa Grandi waar we we een heerlijke bbq kregen en waar we de kans kregen om te snorkelen en dus ook schildpadden te zien! Na de heerlijke bbq zijn we helemaal off road gegaan, we zijn bij de ruwe noordkust geweest waarbij ook een blowhole te zien was. Uiteindelijk zijn we verder gereden over de Hato vlaktes en over heeeeel veeeel hobbelige, stijle heuvels waarvan je dacht 'die auto valt zo dadelijk helemaal uit elkaar'.. maar we hebben het toch gered en zijn weer veilig teruggekomen!

Als je ooit van plan bent om naar Curacao te komen, zou ik deze tour echt aanraden, het is echt super tof om te doen en je komt op plekken waar je zelf nooit zou kunnen komen met je eigen gehuurde auto! (https://guideandgo.com/en/curacao/off-road-jeep-experience)

Verder hebben we de Hato caves bezocht, heb ik ze Coral Estate + Karakter & Koraal laten zien en hebben we lekker uitgerust aan het zwembad bij Koraal.

Bon Pasku! Op eerste paasdag zijn we met de Mermaid naar Klein Curacao gegaan. De heenweg op de boot was vrij ruw en het waaide ook erg hard, dus het was schommelen maar daarna heb je ook wat. Het was een heerlijk dagje aan het spierwitte strand, met lekker eten, onbeperkt drinken en een prachtig uitzicht op Curacao en Bonaire, wat wil je nog meer ?

Het was alweer maandag en pap en mam moesten weer het vliegtuig naar huis pakken. Overdag hebben we, nadat de spullen gepakt waren, nog even lekker geluncht bij Zest op Jan Thiel beach en toen was het alweer tijd om afscheid van elkaar te nemen.

PS. foto's en filmpjes van de jeep tour en Klein Curacao zijn te vinden bij foto's en video's!

Ayo!

1. Johan:
    3 april 2018
    Het was een heerlijke vakantie met een hele goede gids!
    Fijn om te zien dat je lekker ingeburgerd bent.
    Groetjes van "moeders "