Het einde is in zicht.

1 juli 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hi there!

Over een weekje zal ik heel hard bezig zijn met de laatste dingetjes in te pakken en heel hard mijn vingers kruisen dat alles wat ik in mijn koffer prop, ook daadwerkelijk past en het niet te zwaar is. Maar zo ver is het nog niet, eerst nog even de hoogtepunten van deze week;

Maandag was niet bepaald een spannende dag, paar uurtjes gesurveilleerd, wat boekverslagen nagekeken (denk even aan 49x3 boekverslagen..) en daarna rustig in mijn hangmatje gelegen. Dinsdag was de laatste dag van de toetsweek, dus hebben we weer een paar uurtjes gesurveilleerd en daarna de allerlaatste toetsen van het jaar nagekeken, yes eindelijk! 'S avonds voor de allerlaatste keer gaat bootcampen, helaas net mijn kaart niet vol gekregen..

Woensdags stond nog op de planning, de aller laatste dag, als afsluiter hadden we een aantal spellen bedacht en meegenomen en zijn we met alle eerst en tweedejaars richting het strand 'Kokomo' gegaan. 'Een chille dag' stond centraal en de leerlingen waren vrij in wat ze wilden doen, ze mochten op het strand liggen, spelletjes spelen, wandeling maken met een van de docenten en of gewoon lekker kletsen. Heerlijk lekker ontspannen de vakantie in gaan, dat was ons plan, wat wij als docenten natuurlijk ook niet heel erg vonden. Rond een uur of 12 werd er afscheid genomen en werden de kinderen weer opgehaald, al snel was iedereen weg. Nadat alle leerlingen weg waren ben ik nog met 2 andere docenten bij de 'snek' een paar biertjes gaan drinken, tot nu toe hadden we namelijk de snek nog niet echt gezien en moest ik van mijn collega's er naartoe. Daar hebben we nog even een voetbal wedstrijd gekeken en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Woensdagnacht was het weer raak bij Telamonstraat 17-19 hoor..

Ik werd donderdagochtend wakker en ik maakte mijn gordijnen open, daar zag ik iets over het hek heen hangen en dacht echt bij mijzelf, jeetje wat is dat nu?! Verder niet echt aandacht aan besteed en ben gaan ontbijten, na het ontbijt ging ik boodschappen doen dus toen ik buiten kwam ging ik toch even kijken wat er over het hek heen hing, bleek dit een zwembroek te zijn van Fedor. Ik dacht bij mijzelf jeetje die Fedor is wel dronken geweest vannacht want wie gaat er nu zijn zwembroek over het hek heen hangen ?! Nadat ik terug kwam van boodschappen doen zag ik dat de autodeuren van Fedor (de auto achter het hek) niet helemaal dicht zaten, dus ik besloot even te kijken of hij zijn deur vergeten was dicht te doen. Drie van de vier deuren waren open en alle vakjes waren op en de auto papieren lagen op de bijrijders stoel. Nog ging er niet echt een belletje rinkelen want Fedor vertelde mij altijd dat hij alles open liet staan qua vakjes want dan konden inbrekers zien dat er niets in de auto lag. Dus ik deed de deuren dicht en liep naar binnen. Nadat Fedor wakker was geworden ging ik hem toch maar even aan de tand voelen, wat heeft deze jongeman uitgespookt vannacht. Ik vroeg hem of hij erg dronken was geweest de afgelopen nacht en hij keek mij een beetje raar aan, ik vertelde dat zijn zwembroeken over het hek heen hingen en dat zijn autodeuren nog open waren. Aan zijn gezicht te zien had hij dit zelf niet gedaan.. Hij had ook een berichtje gekregen van Job dat er in zijn auto gesnuffeld was en dat ook alles open stond etc. Het rare was wel dat ze in beide auto;s niets hebben meegenomen, geen geld geen radio's niets.. dus ze waren ergens anders naar op zoek, maar wat? Dat weet niemand.. Het was dus geen toeval, er zijn mensen bij ons geweest, niet alleen voor het hek, maar dit keer dus ook achter het hek. De zwembroeken hingen over de waslijn en dit betekent dat ze dus ook achter het huis zijn geweest. Puck heeft ze 's nachts ook gehoord maar dacht dat een van ons met de buitendeur aan het stuntelen was en heeft er verder geen aandacht aan besteed. Gelukkig zijn ze niet binnen kunnen komen en hebben wij ook niets gehoord, anders was het paniek geweest. Meteen Wil gemaild en verteld wat er was gebeurd en dat we meteen een nieuw slot wilden op de achterdeur, want een van de twee sloot al een tijdje niet meer goed, dus we wilden het zekere voor het onzekere nemen. Wil kwam eind van de dag langs om een extra slot op de achterdeur te plaatsen en vertelde ons ook dat we voorlopig alle ramen en deuren moeten sluiten, ook al zijn we thuis, als wij namelijk op de porch zitten, weten wij niet wat er voor het huis gebeurd. Ondanks wat er was gebeurd ben ik blij dat ik niet wakker ben geworden, ik zou niet weten wat ik dan had moeten doen en ik denk dat ik dan ook niet meer zou kunnen  en durven slapen. 'S avonds zijn Puck, Emmy, Christiaan en ik richting Punda gegaan om een bordje te laten maken voor onszelf en of vrienden / familie. Deze bordjes worden door een vrouw zelf geverfd en je mag er gratis iets op laten zetten wat je zelf wilt, ik heb ervoor gekozen om de coördinaten van het huis erop te laten zetten, dit vond ik wel een mooi aandenken.

Vrijdags kwamen de leerlingen nog een keer naar school om toetsen in te zien en om werkstukken en dossiers op te halen, daarna heb ik aan school gewerkt en heb ik nog een mondeling examen geoefend met een van de leerlingen. Daarna ben ik door naar Kokomo gegaan en ben ik wat gaan lunchen met Puck, Christiaan en Emmy en hebben we nog even op het strand gelegen. En toen was het alweer weekend, en natuurlijk hoort daar onze traditionele happy hours weer bij, dus om 17:00uur stonden we weer paraat bij Chill voor onze bucket met Bright. Dit keer waren we met een erg grote groep en waren bijna alle huisgenoten mee, erg gezellig was het zeker!

Zaterdags had ik een verjaardagsfeestje van twee collega's, dit wordt hier niet in de achtertuin van je huis gevierd, nee hiervoor ga je lekker naar het strand (ditmaal bij Daaibooi) en neem je koelboxen vol met drinken en eten mee. We wilden eerst nog met een aantal gaan duiken voor aanvang van het feest, maar of iedereen was brak, moe en/of verkouden, dus uiteindelijk was iedereen sjaak afhaak haha.

Vandaag is de laatste dag van Britta en zal ik haar dus zo naar het vliegveld brengen, daarna heb ik nog een housewarming van een andere collega dus gaan we gelijk door daarheen. Altijd gezellig :)

See you next week,

AYO!

1. Johan:
    1 juli 2018
    Hoi Dewi.
    We kijken er nu al op uit naar jou, na een half jaar afwezigheid . 🏠
    Ik heb alvast zijwieltjes gemonteerd op je fiets, want fietsen zul je wel niet meer kunnen. 😂