Paasvakantie

8 april 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hallo zon genieters in NL!

Afgelopen week was de tweede week van de paasvakantie. Helaas betekende dit dat de maandag de laatste vrije dag was voor de overige bewoners, behalve ik natuurlijk. Op maandag ben ik nog even met pap en mam lekker gaan lunchen bij het strand en heb ik daarna alweer afscheid van ze genomen want ze mochten weer lekker terug naar NL. 'S avonds zijn we met een aantal huisgenoten lekker gaan uit eten vanwege Pasen en omdat er sommigen op 1e Paasdag bij hadden kunnen zijn (waaronder ik), dus hadden we nog een avonddiner ingepland.

Op dinsdag moest alweer iedereen naar stage / werk en was ik weer alleen, gelukkig had Emmy avonddienst en was ze er 's ochtends en een deel van de middag nog bij. Aangezien met Pasen en de week ervoor ik niet super goed gegeten heb was het wel weer eens tijd voor een avondje bootcamp, dus ik besloot om voor iedereen te koken zodat we daarna meteen door konden naar de bootcamp. (echt top huisgenoot deze meid!)

Woensdags hadden Emmy en ik besloten om vroeg op te staan om vervolgens om 09.00 uur in de Starbucks te zitten om aan school te werken. Hier is het een stuk koeler en kan ik er beter werken dan wanneer ik thuis ben, aangezien ik altijd wel andere dingen ga doen wanneer ik aan school werk zoals poetsen?! Dus dat gingen we nu even niet doen. Omdat er ook een aantal op donderdag vrij hadden zijn we 's avonds naar de happy hour gegaan bij Madero Ocean Club, dit is maar een paar minuutjes van ons vandaan, dus prima plan om er even heen te gaan! natuurlijk liep dit plan weer iets uit en vervolgens waren we een paar uurtjes later dan gepland thuis. Maar ach, voor een keer is dat niet erg.

Donderdags was Emmy vrij dus bedachten we dat we wel even iets actiefs wilden gaan doen aangezien het weer ons de afgelopen week een beetje in de steek liet. (het was niet zonnig = niet mooi weer) Dus we gingen naar de struisvogelboerderij haha! Jeetje, ik wist niet eens dat er zoveel verschillende soorten struisvogels waren, maar soms vond ik het ook wel zielig. De meeste vrouwelijke struisvogels zaten met een mannetje in een groot stuk veld om vervolgens eigenlijk alleen maar te paren. En de mensen die op de farm werkten, zorgen er elke dag voor dat ze de struisvogeleieren wegnamen zodat ze maar blijven leggen totdat er max. 80!! eieren gelegd zijn door een vrouwelijke struisvogel. Ik snap natuurlijk dat je eieren nodig hebt om weer nieuwe struisvogels te krijgen, maar 80 vond ik persoonlijk echt te veel voor zo'n beest en begon het eerlijk gezegd ook wel zielig te vinden. Verder had je ook nog twee mannelijke struisvogels waarop je kon rijden?! Welke idioot verzint nu om even op een struisvogel te rijden, die beesten gaan harder dan 70km per uur! Nadat we de struisvogels nog eten hebben mogen geven en we op een van hun eieren hebben mogen staan, was de tour alweer voorbij. Daarna zijn we nog even door gereden naar Zuikertuintje mall want Emmy wilde graag nog even een armbandje scoren en hebben we een ijsje gegeten. 's avonds waren we allemaal te lui om te koken en zijn we een daghap gaan eten bij Plein café Wilhelmina. Hier hebben ze elke dag een andere daghap voor maar 13gulden ongeveer, dit is omgerekend rond de 6euro, wat dus ook reuze meevalt!

Vrijdagochtend heb ik weer even aan school gezeten en heb ik mijn lessen voor de komende week weer voorbereidt. 'S middags ben ik nog even met Wieke naar het strand gegaan maar er was weer geen zonnetje te bekennen, erg jammer. En 's middags was daar weer het weekend! 'S avonds hebben we het weekend goed ingeluid door even lekker naar de happy hour van Wet & Wild te gaan, wat tevens ook om de hoek van ons huis ligt, dus prima begin van het weekend.

Zaterdag was de dag! We gaan windsurfen!!! Ik was helemaal enthousiast en had er ook super veel zin in. We waren met alle meiden van het huis uitgerukt naar het Spaanse Water om windsurfles te krijgen. Voor dat we uberhaubt begonnen zagen we de bui al hangen dat we allemaal vol in het water gingen vallen, maar dit viel uiteindelijk reuze mee. Iedereen vond het helemaal fantastisch en ik ben ook zeker van plan om nog een aantal lessen te nemen, want het is echt heel tof om te doen. (ondanks dat ik zo nu en dan als een kluns nog het water in vloog dankzij een windvlaag). Na een toffe ochtend zijn we richting westpunt gereden om bij 'Dokterstuintje' te gaan lunchen, dit is een heel lokaal restaurant met dus ook lokale gerechten, erg lekker! Daarna even lekker wezen uitbuiken op een strandje en had ik het genoegen om met twee zeeschildpadden te zwemmen. Toen was het alweer tijd om richting huis te gaan.

Vandaag is het nog even een relaxed dagje voordat we morgen weer flink aan het werk mogen gaan. Hopelijk komt de zon achter de wolken vandaan en ontwaakt de rest uit hun zondagse coma zodat we lekker naar het strand kunnen gaan.

Geniet nog van de zon en vergeet niet de foto's te kijken!

Ayo!