Spookhuis

25 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hi, daar zijn we weer!

Nog even en dan kunnen jullie niet meer genieten van mijn wekelijkse blog, dan zullen jullie het moeten doen met mij in 'real life'! haha.

Zondagavond was het weer eens raak in ons huis, ik begin te denken dat het huis ons moe is en wil dat we weg gaan !? We merkten al dat de elektriciteit het niet helemaal top deed en dat soms de lampen vanzelf aan en uit gingen, maar verder er niet veel aan de hand. We hadden Wil (de huisbaas) maar weer even gemaild of de electrician even langs kon komen om te kijken wat er aan de hand was. Verder geen big deal, dachten we... Totdat ik midden in de nacht zwetend wakker werd, de stroom lag er helemaal uit en daarmee dus ook mijn waaier, nu weet ik weer hoe het voelt om zonder waaier te slapen, kon bijna beter in de hangmat buiten gaan liggen, maar dit durfde ik dan weer niet, de schijtluis dat ik ben. Na een korte avond nacht, kwamen we er dus ook achter dat de koelkasten etc ook uit waren (hier had ik natuurlijk midden in de nacht nog niet aan gedacht) EN wie had er op zondag boodschappen gedaan, juist deze meid.. in deze hitte is eten dus ook niet lang te bewaren zonder koelkast, dus zwaai maar dagdag naar je eten en geld.. Maandagmiddag toen ik terugkwam van het werk was het gemaakt en dachten alles het weer deed naar behoren, maar dat is iets wat we dus niet meer moeten denken gok ik.. We wilden gaan koken en het gasfornuis deed het ineens niet meer, nu waren we eerst een half uur in discussie met hoe dat nu kon komen en of dat niet gewoon te maken had met de gastanks die buiten staan ( duhh), maar ik durfde er niet aan te draaien bang dat de hele boel in de hens zou vliegen haha. Uiteindelijk Wil maar weer een berichtje gestuurd en hij belde maar even om te vertellen hoe we dit moesten aanpakken. Je zal maar huisbaas zijn van ons huis haha, full time job. Nou oke top, dat weer geregeld, maar de avond was natuurlijk nog niet voorbij, dus je raad het al, er gebeurde WEER iets haha. En ja hoor, paar uur later viel WEER de stroom uit, nu hadden we zoiets van 'ja hallo, wat is dit voor huis', bleek gewoon heel de wijk geen stroom meer te hebben. HEBBEN WIJ WEER.. Na 10en kregen we weer eindelijk stroom en het geluk kon niet op, we konden in bed liggen zonder er uit te drijven.

Gelukkig liep dinsdag wel normaal en had ik afscheidsles van de 3ab (3havo/vwo) klas, hierbij wilden ze graag voetbal kijken, want ja natuurlijk het WK is tijdens mijn lessen bezig hier op Curacao haha.  'S avonds maar weer gesport, want die sportkaart moet vol, al ben ik bang dat dat niet meer gaat lukken.. We houden de moed erin haha!

Woensdags was mijn vrije dag en na weken had ik eindelijk ook echt een vrije vrije dag. Heerlijk uitgeslapen tot wel geteld half 8, ja jongens, dit is voor mij uitslapen hier op Curacao.. Ik dacht nu ik eens een dagje voor mijzelf heb, ga ik ook even lekker Punda in om te kijken voor eventuele souvenirs. Ik was echt van plan om voor souvenirs te kijken, maar uiteindelijk kwam ik bij een super leuk winkeltje terecht waar ik bijna een uur jurken heb lopen passen. De vrouwtjes die daar werkten waren super aardig en wilden mij maar al te graag duizend jurken laten passen zodat ik zeker niet met lege handen de deur uit stapten. Verder vond ik het een super leuk winkeltje en daarbij dus ook totaal niet erg om weer eens andere kleding aan te doen dan die ik de afgelopen 5 maanden non stop heb aangehad. Hier in Curacao heb je namelijk heel weinig winkels waar je ook echt iets leuks kunt kopen, alles moet of online of je zult naar Aruba moeten of met een leeg koffer naar Nederland gaan en met een volle terugkomen. De enige winkels die bekend zijn die ik heb gezien zijn ; Mango, Hunkemöller en de Victoria Secret ( en dan met ongeveer alleen maar geurtjes etc). Verder zijn het of souvenirwinkels of hele aparte 'goedkoop uitziende' kledingwinkels. Verder heb ik lekker thuis gezeten en genoten van de rust totdat ik Wil hoorde binnenstormen, we kregen een nieuwe huisgenoot. Terwijl Wil wachtte op de nieuwe binnenkomer vertelde ik dat ik mijn raam niet meer dicht krijg, nu is dat voor mij niet zo'n ramp want mijn ramen staan altijd open, maar of dat voordat ik wegga dit wel nog gemaakt kon worden. Nou dacht Wil dat hij klusjesman was geworden en ging hij even zelf het raam maken.. Na 5 minuten kwam hij terug en zei hij, morgen komt de klusjesman langs want nu is hij helemaal kapot, lekker bezig Wil..

Donderdag had ik nog een dag vrij en toevallig was ik niet de enige. Emmy en Astrid ( de nieuwe huisgenoot) hadden ook vrij, dus we hebben weer een heerlijk dagje gelegen bij Saint Tropez, zo af en toe een zwembad is toch wel fijn, eens niet een bak zand in je bikinibroekje haha.

Vrijdag moest ik er toch weer aan geloven, we mochten weer naar school. Gelukkig maar twee uurtjes surveilleren, wat toetsen nakijken en daarna lekker op tijd naar huis gegaan. Om stipt 17.00uur, stonden Puck, Shane en ik weer klaar om aan de happy hour te beginnen, en deze liep natuurlijk weer eens uit de hand haha oeps. Ach het was wel gezellig en daar gaat het om.

Zaterdags hadden Puck en ik dus ook zo'n gigantische kater dat we bijna niets hebben uitgevoerd. We zijn bij een heel leuk tentje 'La Boheme' in Punda gaan lunchen, nou ik kreeg mij toen toch een broodje, daar zou je drie dagen mee kunnen doen, en dat maar voor 15 gulden?! Daarna moesten we heel erg hard uitbuiken en zijn we niet meer verder gekomen dan onze hangmatten, lekker lui. Omdat we toch vonden dat we niet heel veel hadden uitgespookt kwam Puck met het leuke idee aan om een spelletjes avond te houden. We haalden wat eten en hebben lekker onze zaterdag avond gespendeerd aan Monopoly.

Zondags zijn we naar Blue Bay gereden, dit is een golf en beach resort, waarbij ook veel Nederlanders wonen. Als je hier woont heb je wel ongeveer alles in de buurt en hoef je in principe alleen het terrein af om naar de supermarkt te gaan. Je hebt een strand, eettentjes en een golfbaan natuurlijk. Je moet hier eigenlijk 15 gulden betalen bij binnenkomst, maar vaak letten ze hier niet echt op en wanneer je wat eet of drinkt is het ook prima. In de avond nog rustig aan gedaan en met de poes gespeeld, tegenwoordig blijft poes ook maar elke avond terug komen om even te knuffelen en gaat daarna vooraan het huis op het bed liggen, lief toch. Kan ik toch nog met een poes knuffelen aangezien Mika iets te ver weg is om mee te knuffelen ( al woont er toevallig bij de buren ook een hond die Mika heet, alleen is dit een grotere Mika haha).

AYO

1. Johan:
    26 juni 2018
    Wat zal dat wennen zijn als je weer hier bent.
    Maar niet getreurd hier hebben we ook een poes om mee te knuffelen en Mika.
    Ben de dagen aan het aftellen😚