Nieuw strandje ontdekt.

19 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Here we are againnn!

De week begon eens niet zoals elke week. De examenleerlingen hadden namelijk een examenstunt uitgehaald, een laatste keer om de docenten in de maling te nemen.

Ze hadden een waar kunstwerk van de gehele school gemaakt. Ten eerste hadden ze de hekken op slot gedaan dus niemand kon de school in, daarna hadden ze het geopend en toen iedereen naar binnen liep, werden ze bekogeld met glitters, elke docent was dus een grote glitterbal haha. Verder hadden ze in elk lokaal iets gedaan, de ene had overal wortels liggen, mvr van de mortel = mvr. v/d wortel, eentje had overal boterhammen met pindakaas liggen omdat ze zoveel van pindakaas houdt, bij de ander was het hele lokaal ondergedompeld in een ajax fanclub, Rita's klas zat geheel onder de folie net zoals de lerarenkamer, een lokaal stonden maar liefst 1250 bekertjes gevuld met water en het aardrijkskunde lokaal lag vol met aarde etc. maar de mooiste was dat ze de klassen Spaans en Frans geheel hadden omgewisseld van lokaal haha. Het was een ware tentoonstelling en de leerlingen hebben ervan genoten. Uiteindelijk zijn de lessen vanaf het derde uur weer begonnen, want er moest tenslotte nog genoeg gedaan worden.

In de avond ben ik weer gaan sporten. Dit keer had ik Christiaan, een van onze nieuwe huisgenoten, zo ver gekregen om mee te gaan naar bootcamp, gezellig! En ik heb hem meteen ook enthousiast gekregen waardoor hij samen met Emmy nog een nieuwe kaart hebben aangeschaft.

Dinsdags was weer een normale stagedag + vergadering + bootcamp, niet heel bijzonder. Woensdags stond weer in het teken van ' schrijf je portfolio' en dus ben ik vanaf half 10 weer in een koffietentje gaan zitten om mijn porfolio zo goed als af te krijgen, rond 3 uur waren we er klaar mee en kon ik niet meer, morgen weer een dag. Donderdags heb ik dan eindelijk mijn eerste portfolio af, nu nog een te gaan! Verder heb ik bij sommige lessen hun laatste echt les gedraaid. Volgende week donderdag begint de proefwerkweek namelijk al!

Vrijdags heb ik afscheid genomen van een van de leerlingen die terug naar Nederland gaat, hij is 16 geworden en kan dus een opleiding beginnen in Nederland. Verder hadden we de les even afgerond met Rita erbij, ze wilden aan de leerlingen vragen wat ze nu van mijn les geven vonden. Hier kwamen alleen maar super leuke en lieve reacties uit, zoals dat ze graag hadden dat ik bleef om hier les te geven, dat ik leuke docent was die humour had en dat ik spellen verzon om grammatica en vocabulaire beter te onthouden, Al met al zijn het schatjes en zou ik ze allemaal mee willen nemen naar Nederland, maar helaas, dat gaat niet.

'S avonds ben ik samen met Emmy naar happy hour gegaan bij Chill en daarna zijn we ook nog eens door gegaan naar Wet and Wild want we hadden het goed naar ons zin. Daar kwamen we een aantal collega's van mij tegen en hebben we met zijn alle even goed de week afgesloten, misschien iets te goed zelfs haha. Die kater die heb ik gevoeld zaterdags jeetje haha. Helaas was zaterdags iedereen al weg of moesten ze aan school werken dus ben ik maar alleen naar het strand gegaan. Daar heb ik als troost mijzelf nog een armbandje gekocht haha.

Zondags begon de dag goed, we wilden naar het playa Lagun gaan met de auto van Fedor, maar die was nergens meer te bekennen, oftewel gestolen.. Hopelijk vinden wij of de politie de auto nog terug, maar er is weinig hoop..

Uiteindelijk zijn Emmy, Puck en ik wel naar het strand gegaan, Fedor en Christiaan zijn samen naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. We kunnen tenslotte niet met iedereen naar het politiebureau.

Playa Lagun stelde me niet teleur. Want wat een mooi strand is dat zeg! Wel heel klein, maar dat heeft juist wat. Lekker knus. En die hoge rotsen langs het water. Echt super mooi. Niet alleen boven water is playa lagun mooi, maar ook onder water is er genoeg te zien. Er worden hier zelfs regelmatig zeeschildpadden gespot. Helaas waren ze die dag dat wij er waren verstoppertje aan het spelen. Dus wij hebben ze niet gezien. Jammer, maar misschien kom ik er nog een keer voordat ik vertrek.

Op het strand is het vrij stil. De meeste mensen komen hier voor de rust en de mooie onderwater wereld. Er zijn hier strandbedjes te huur, deze kosten 7 gulden per stuk en dan krijg je een bon om een drankje bij het strandtentje, boven op de rotsen, te gaan drinken. Verder hoef je geen entree te betalen dus is het vrij een goedkoop strandje om naartoe te gaan. Het is alleen wat verder weg, dat is wel jammer als je even naar het strand wil.  Wat ik ook erg leuk vond aan dit strand? De leguanen. Die lopen hier behoorlijk wat rond, en ik vind het zulke mooie beesten, maar toch vind ik ze ook wel een beetje eng. Ik schrok me kapot toen er eentje met zijn voet mijn voet aanraakte, nouuu mijn knie heeft het geweten die vol tegen de tafel aan knalde hahah. Verder vond Emmy ze ook niet heel tof en was ze een beetje bang voor deze beesten, onze serveerder vond het toen dus erg grappig om haar te laten schrikken haha, heerlijk. Er zitten 2 restaurants/strandtenten in de buurt, eentje achter de parkeerplaats en eentje boven op de rotsen, waar je met de trap vanaf het strand naar toe kunt. Daar heb je echt een heel mooi uitzicht over het strand.

AYO,

1. Ineke:
    19 juni 2018
    Leuk, dat dat nog allemaal mogelijk is. Mooie beesten en standjes. Nog even en dan is het al 9 juli.
    De laatste loodjes. Nog heel veel plezier en geniet van de mooie dingen.
  2. Johan:
    19 juni 2018
    Ik vermoed dat de tijd nog te kort is, want er is nog zoveel te zien wat je nog niet weet. 😊