Laatste loodjes

14 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ik kan bijna standaard elke week beginnen met het zeggen dat ik het erg druk heb gehad en daarom geen tijd had om zondag mijn blog online te zetten. Maar goed, ja dit keer had ik het weer heel druk dus sorry!

De maandag was weer eens zoals elke maandag alleen deze keer hadden de 4ejaars klassen een voorstelling over MacBeth. Een toneelstuk geschreven door Shakespeare. De leerlingen hadden allemaal hun eigen rol voorbereidt en daarbij de nodige 'props' gemaakt / gezocht. Ik had de filmcamera meegenomen zodat we de uitvoering konden filmen en andere klassen waren aanwezig om als publiek te figureren. Ze hadden het erg leuk gedaan en was ook zeker de moeite waard om te kijken, zelf heb ik namelijk nooit dit toneelstuk uitgevoerd op school. Verder heb ik in de avond weer gebootcampt, (dit is een woord neem ik aan?)

Dinsdag zelfde als altijd, stage en 's avonds wilde ik gaan bootcampen maar mijn rug liet het dit keer niet toe.. nu hopen dat ik die strippenkaart nog vol ga krijgen voor ik weg ben!

Woensdag heb ik normaal vrij, maar vandaag ging ik een bezoekje brengen aan the International School of Curacao. De week ervoor had ik een gesprekje gehad met de directeur en nu mocht ik een halve dag meelopen. Ik heb de vakken social studies, mathematics en English mee mogen maken. De eerste les was niet heel veel aan omdat de leerlingen net hun laatste toets hadden en dus een feestochtend hadden met chips. Ik heb vooral met de docent gepraat en even rond gelopen wat de kinderen allemaal aan het doen waren. De docent gaf aan dat er echt leerlingen waren van over de hele wereld. Je zou zeggen dat er leerlingen van America, Curacao, Nederland en een paar vluchtelingen zouden zitten maar er zitten zelfs leerlingen uit Ijsland en Griekenland, die zag ik even niet aankomen?!  Verder vertelde ze ook dat de leerlingen allemaal tegenwoordig een tablet hadden met daarop de boeken etc. maar dat ze het tot nu toe nog niet echt een verbetering vond. Leerlingen waren veel te snel geneigd om spelletjes te spelen op hun Ipad of andere dingen die niet vak gerelateerd waren. Daardoor waren er al vaker tablets afgenomen en mochten kinderen er niet mee werken, maar dan vraag ik mij af, hoe moeten leerlingen dan bij hun boeken als ze allemaal overgestapt zijn naar tablets?! Daar zit nog een verbeterpuntje in. Verder vond ik wiskunde vooral interessant omdat ik het zelf al lang niet meer had gehad en de apparatuur die ze gebruikte voor het uitleggen van de opdrachten. Ook was ik telkens onder de indruk van de lokalen, overal hingen de schoolregels op en waren de lokalen erg fleurig ingericht, terwijl de buitenkant er maar somber uitzag. Verder viel het mij ook op dat ze allemaal een shirtuniform aanhebben, maar wel hun eigen broek aanhadden. Sommige leerlingen hadden een korte broek / rok aan, anderen een legging en andere een normale spijkerbroek. Het mocht allemaal zolang ze maar schoenen in plaats van slippers aanhadden.

In de middag heb ik mijzelf in een koffietentje geplaatst en zijn we hard aan het werk gegaan voor mijn portfolio en alle andere dingen die nog op mijn to do list stonden, en ik kan je zeggen, het was een hele waslijst. No day off for me unfortunately..

Donderdag ben ik 's avonds samen met een collega naar een Ladiesnight geweest. Er was een rode loper, een goodiebag, hapjes en drankjes en een de film Ocean's eight. Wel een vrouwenfilm, maar echt een aanrader om te gaan kijken!

Vrijdag waren vrij rustige dagen aangezien de leerlingen bijna allemaal proefwerk hadden over het laatste hoofdstuk. Ze waren daar niet allemaal even blij mee, wat ik mij kan voorstellen, aangezien de toetsweek over precies een week begint. Maar gelukkig krijgen ze van Engels een leestoets dus leren hoeven ze dan gelukkig niet, dat is dan een pluspunt.

Vrijdagmiddag stonden er ook ineens twee nieuwe bewoners op de stoep dus dat was even een verrassing, maar wel een leuke verrassing. We zijn 's avonds met het gehele huis uiteten gegaan vanwege het feit dat Wieke en Carlijn ons na ongeveer 3 maandjes alweer gingen verlaten, dit was meteen een goed moment om de twee nieuwe dame en heer te leren kennen. Helaas hadden we ons even mee laten slepen en kwamen we uiteindelijk op een behoorlijke rekening.. nooit geweten dat Sangria hier zo duur was, nooit meer dus..

Zaterdags even lekker in de ochtend geskyped (schrijf je dit zo?!) met Sander en daarna zijn we weer flink aan de bak gegaan. Dit keer niet alleen voor mijzelf maar heb ik ook nog even een scriptie nagekeken voor een van mijn vrienden, te lief voor woorden ben ik ook he..
S'avonds ben ik samen met de twee nieuwe Puck en Christiaan iets gaan eten bij de Pizzahut, want in koken, daar hadden we geen zin in en in iets wat duur was, hadden we ook geen zin in haha. Gelukkig kregen we ook nog een pizza gratis van ze omdat de vrouw een foutje had gemaakt, ze had een dikke bodem ipv een dunne bodem gemaakt, nou zo'n big deal was het voor ons niet, maar de vrouw vond het vreselijk en bood ze haar excuses aan met nogmaals een pizza. Waar de rest van de bewoners er blij mee waren btw haha.

Zondags zijn Emmy en ik lekker naar Coral Estate gegaan om daar lekker aan het zwembad bij Koraal te liggen en hebben we even gebruik gemaakt van het heerlijke eten en de lekkere drankjes. Ach, uiteindelijk had ik maar een hele dag weekend, dus ik vond dat het mocht haha. AYO Oja helemaal vergeten: we hebben inmiddels ook afscheid genomen van onze schildpadden snorkel kevin en flipper, ze stonken te erg. Haha nee grapje, ze moesten uiteindelijk een keer weg voordat er niemand meer is die voor ze wil zorgen oftewel Emmy haha.

1. Ineke:
    14 juni 2018
    Blij om weer van je te horen. Heerlijk. Wanneer kom je terug ?
    Tot volgende week.
  2. Johan:
    14 juni 2018
    Was al bang dat we deze week niks te lezen hadden.
    Waar zijn de schildpadjes naar toe gegaan?
    Nog een paar weekjes!
  3. Dewi:
    14 juni 2018
    He Ineke! Ik ben 9juli weer op Nederlandse bodem te vinden!

En we hebben de schildpadjes naar een organisatie gebracht dus daar zitten ze goed!