Applausje voor de loodgieter

5 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Oeh geluk, ik dacht dat ik deze al geüpload had, maar blijkbaar was er iets mis gegaan, gelukkig had deze site een back up gemaakt :)

Hi allemaal!

Sohhh het lijkt alsof ik gisteren nog mijn blog van vorige week getypt heb, zo snel is het alweer zondag..

Afgelopen week was weer eens een hele drukke week, wat ook wel fijn is want dan gaat de week lekker snel! Maandagmiddag had ik een afspraak met de directeur van International school hier op Curacao (ISC). Dit is een Engelstalige basis- en middelbare school waarbij leerlingen van verschillende landen hier les krijgen. Ik had mijn directrice een tijdje terug gevraagd of ze mij in contact kon brengen met andere scholen zodat ik daar ook eens kan kijken hoe het daar aan toe gaat. Ik was vooral erg nieuwsgierig naar International school, omdat dit toch een school is die aangesloten is op het NOB (Nederlands onderwijs in het buitenland) maar toch Engelstalig onderwijs biedt. Maandag had ik even een kort gesprekje met meneer Doughan, de directeur, over of er een mogelijkheid was voor mij om een halve of hele dag mee te lopen op ISC. Aangezien deze school halverwege juni al sluit voor de zomervakantie had ik weinig hoop, maar hij heeft mij toch nog in kunnen plannen voor aanstaande woensdagochtend. Ik kan dan helaas niet alle lessen meer mee krijgen zoals Nederlands les en andere lessen die voor mij misschien ook interessant waren. Maar ik was al helemaal blij dat hij nog ergens een plekje vrij had voor mij, dus ging ik met een brede lach op mijn gezicht terug naar huis. 'Savonds heb ik maar weer eens na 2 weken mijn sportkleding uit de kast gepakt en mijzelf naar de bootcamp gesleurd, jeetje en dat heb ik geweten! 2 weken niet sporten en ik kan weer helemaal opnieuw beginnen haha, dus dat betekende dinsdag nogmaals sporten, ik heb gelukkig nu geen spierpijn meer, maar poeh het was mij eventjes zwaar hoor. Ik heb maar weer een tienrittenkaart gekocht, zodat ik mijzelf nog de komende 5 weken kan dwingen om 2x per week te gaan sporten, met al die happy hours hier is het wel nodig haha.

Nadat ik terug kwam op dinsdagavond na de bootcamp kregen we nog een leuke verrassing in de dames badkamer. Als je namelijk in de douche had gestaan, had je letterlijk in de stront gestaan. We schrokken ons een hoedje toen iemand de wc doorspoelde en ineens letterlijk alles naar boven kwam, niet alleen in de douche, maar ook de wc's, wasbakken alles.. Snel de huisbaas gemaild en gelukkig meldde hij dat hij de volgende dag meteen met een loodgieter langs kwam, pfeww.. maar we waren er nog niet.

De volgende ochtend misten we onze badkamer wel hoor, iedereen op een wc en douche.. dat is niet ideaal met 9 man in huis, gelukkig had ik een dag vrij dus had ik geen haast. We hadden heel de dag gewacht op de loodgieter, maar wat denk je, geen loodgieter ?! Het was inmiddels 5uur en we zouden naar de film gaan, dus wij de huisbaas nogmaals gemaild of ze nog wel kwamen, want dat zou op zich toch wel eens fijn zijn! haha. Helaas is het crisis op het eiland of iets want de loodgieter was in trek, hij is dus speciaal voor ons savonds om 7uur nog gekomen om te kijken wat er aan de hand was met onze badkamer(s), de jongens badkamer begon ook al kuren te vertonen, ohjeee.. Wat bleek, na een uur met een camera in onze leidingen hebben lopen turen, is dat er allemaal wortels in onze leidingen zaten waardoor niets doorliep en dus alles opgehoopt werd. Dit kon hij nu niet in het donker maken en dus kwam hij de dag erna om 7uur sochtends langs om het te repareren. (ondertussen konden we nog steeds geen gebruik maken van douche of wc, helemaal top?) GELUKKIG toen ik thuis kwam eind van de middag was het weer mooi en schoon en was het helemaal opgelost, nu kan ik hopelijk tot het eind van mijn verblijf zorgeloos douchen zonder bang te zijn dat er iets omhoog komt haha.

Nou na nog een dagje zwoegen was het weekend alweer daar, vrijdags hebben we alleen een happy hour gepakt bij Chill en wat gegeten en daarna nog wat thuis gechilled met een aantal. Zaterdags zijn we lekker bij Koko's gaan liggen (Jan Thiel) Daar heb je heerlijke bedjes en tevens dichtbij Zanzibar waar om 17.00 uur de happy hour begon, waar we natuurlijk aanwezig waren. Zondags hebben we nog een pareltje ontdekt, namelijk Cabana waarbij om 14.00uur tot 17.00uur happy hour mojito's is, en ja hoor je raad het al, dit hebben wij dan ook weer even gedaan haha. Nu denk je, jeetje wat een zuipschuit is die Dewi toch, maar dat valt toch weer reuze mee. Het is lekker om een paar drankjes te doen want het is goedkoop tegenover normaal, vaak buiten de happy hours zie je mij ook niet of er moet een heel leuk feestje aan de gang zijn.

Nou buiten mijn WC verhaal heb ik niet iets spannends te vertellen voor deze keer, dus laten we maar weer les gaan geven.

AYO!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan:
    7 juni 2018
    Time fly's als je het naar je zin hebt.
    Maar nog een paar weken en dan fly's you back to us.