Tijdelijk afscheid en weekendje Bonaire

29 mei 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hi!

Sorry voor het verlaat bericht, maar druk druk druk!

Sander's laatste paar dagen waren hier aangebroken en daar hebben we nog even goed gebruik van gemaakt. Maandag's moest ik helaas werken want ze kennen hier geen Pinksteren, gelukkig hoefde ik alleen in de middag even een uurtje les te geven en had ik de ochtend vrij. Aangezien het Sander's laatste avonden waren mocht hij beslissen waar we nogmaals ergens iets gingen eten, nou wilden we heel graag opnieuw naar Kokomo, kwamen we daar aan, zijn ze op maandag gesloten.. Volgende keer toch even op de telefoon kijken voordat we ergens heenrijden, maar goed, we gingen gewoon door naar een ander lekker restaurantje, Tomatoes, deze pizzaria is echt een aanrader. Dunne bodem, goed belegde en erg lekkere pizza en heerlijk uitzicht over de zee!

Dinsdags moest ik ook weer les geven, maar mocht ik de vergadering voor een keer overslaan, waardoor ik al om 12 uur thuis was. We zijn snel naar Kokomo gereden om daar lekker aan het strand te liggen en een cocktailtje te drinken en nu toch echt 'savonds daar wat eten, want nu was het nog wel open haha! Later op de avond moesten Emmy en ik nog naar de boot van Bonaire om te betalen zodat we zaterdagochtend mee kunnen naar Bonaire.

Woensdag had ik gelukkig vrij en wilden we op tijd het huisje uit omdat we 's ochtends nog gingen suppen bij het Spaanse Water. Dit is eigenlijk letterlijk op een bord staan en peddelen, 'stand up paddling', lekker door de mangrove, wat een rust zeg, heerlijk. Uiteindelijk is het een tour van 2 uur, waarbij je af en toe best hard moet peddelen om vooruit te komen, maar het is zeker een aanrader om te doen, ook goed voor je balans haha! 'S avonds was het dan zo ver, weer een afscheid, ik ben er wel achter gekomen dat ik daar niet van houd. Maar helaas, ik had geen keus, ik moet toch echt nog een aantal weekjes hier blijven, ook al vliegen die waarschijnlijk voorbij aan de hoeveelheid werk die ik nog moet verrichten voordat ik daadwerkelijk klaar ben.

Donderdags en vrijdags gingen al snel voorbij en toen was het weekend alweer daar, en daar had ik stiekem toch wel erg naar uitgekeken. Even lekker een weekendje weg naar Bonaire!

Als iemand ooit tegen je zegt; 'Oh wat leuk, je kunt met de boot naar Bonaire'. DOE HET NIET, je bent gewaarschuwd! Die boot ging van links naar rechts en van boven naar beneden. Het is een wonder dat we de rit overleefd hebben zonder dat iemand van die boot is afgevallen, want wat ging die tekeer zeg.. Gelukkig heeft deze meid goede zeebenen en heeft ze dankzij haar twee ziekte pilletjes de helse rit van 4 uur overleefd, maar daar dachten zo'n 10 andere mensen helaas niet hetzelfde over. Die hebben bijna heel de tocht visjes staan voeren haha. Mag er niet om lachen, maar doe het stiekem toch haha.

Eindelijk aangekomen op Bonaire maakte het uitzicht, het hotel en het weer alles goed. De zee is al blauw op Curacao, maar op Bonaire is het echt echt echt super blauw water, heel mooi. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het hotel, jeetje ik heb mij toch een partij als een Koningin gevoeld, een bed waar je nooit meer uit wilt en een badkamer waar je wel 5 uur onder de douche kan staan PLUS airco, nou wat wil je nog meer?! Helaas konden we niet de hele dag op de hotelkamer liggen want dat zou zonde zijn van het geld en tijd. Twee andere huisgenoten van ons waren iets slimmer en die waren de dag ervoor al met het vliegtuig naar Bonaire gevlogen en hadden dus een auto gehuurd zodat we met zijn alle op zaterdag konden touren. Bonaire is nu niet super groot, dus in een weekendje kun je ongeveer alles wel gezien hebben. Dus wat andere in een weekend doen, hebben wij even in een dag erdoor moeten knallen. Natuurlijk hebben wij niet alles gezien, maar hebben we wel veel gezien. We hebben de zoutvlaktes, de slavenhutjes, de donkey farm, het 'stadje' Kralendijk bezocht en we zijn even langs Wanapa gereden, hier slapen de leerlingen die staatsexamens hebben gedaan de afgelopen weken.

De zoutvlaktes zijn erg mooi, ze hebben een natuurlijke kleur en ze kunnen roze, paars of blauw/groen zijn. De slavenhutjes staan er dichtbij, deze waren vroeger bedoeld voor de slaven die moesten werken op de zoutvlaktes. Het was bijna niet voor te stellen dat in zo'n piepkleine huisjes vaak 2 tot 6 volwassen mensen in moesten slapen, ik zou niet eens door de deur passen?!

De donkey farm was wel het leukste wat ik heb meegemaakt op Bonaire. De ezels zijn opgevangen en verzocht en als ze sterk genoeg zijn mogen ze vrij rondlopen, hier mag je dus ook met de auto of scooter doorheen. Nou ze wisten precies wanneer een raampje open ging, want dan kwamen er een stuk of 5 koppen naar binnen om te kijken of je wat eten voor ze had. We hebben wat afgelachen in de auto om die beesten, maar jeetje wat stinken die zeg haha.

'S avonds hebben we nog even wat gedronken en gegeten in het 'stadje' Kralendijk, en daarna zijn we weer veilig teruggebracht naar het hotel. Hier hebben we even lekker tv gekeken en na een tijdje waren we zo moe, dat we als prinsessen in slaap zijn gevallen. Zondags was ik weer eens, net zoals elke dag, vroeg wakker en ben ik lekker bij het zwembad gaan liggen totdat Emmy wakker was zodat we konden gaan ontbijten. Nadat we heerlijk hebben gegeten en stiekem wat broodjes hadden meegenomen voor de terugreis, hebben we nog even in de jacuzzi gezeten en een klein duikje gemaakt in het zwembad en toen was het alweer tijd om richting de boot te gaan. De terugweg viel reuze mee omdat we met de golven mee gingen en zijn we even gestopt bij Klein Curacao, hier hadden we even een uurtje rust voordat we weer verder vaarden terug naar Curacao. Al met al een heerlijk weekendje!

Nou voor de meeste van jullie kunnen jullie dit morgenvroeg lekker lezen bij een heerlijk kopje koffie of thee en een lekker ontbijtje.

Doeeeg!

1. Johan:
    30 mei 2018
    Heb het inderdaad bij het onbijt en een kopje koffie gelezen.
    Ik miste het stukje over het bezoekje aan het ziekenhuis.
    Die laaste 5 weken vliegen voor jou ook zo voorbij.
    Groetjes