Opnieuw tourist uithangen

21 mei 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon dia!

Jeetje, de tijd vliegt hier voorbij. Het lijkt alsof Sander pas net hier is, maar woensdag zijn de twee weken al voorbij en vertrekt hij weer richting Nederland..

We hebben op de dagen dat ik vrij was even lekker de tourist uitgehangen. Ik heb hem verschillende plekken / strandjes / Santa Martha baai laten zien, bij de likeurfabriek geweest en hier ook likeur geproefd, bioscoopje gepakt, naar het nationaal park Shete Boka geweest, happy hours bezocht en natuurlijk vaak gaan uit eten op verschillende plekjes. Ondanks dat ik gewoon vier dagen in de week moet werken (plus de extra uren die ik heb gedraaid vanwege de eindexamens die op Bonaire gehouden worden) hebben we veel leuke dingen kunnen doen en heeft hij zelf ook genoeg ondernomen. In een week tijd heeft hij namelijk ook zijn PADI behaald en waarbij ik de laatste duik met ze mee mocht duiken, heel tof!

Shete Boka is erg mooi om te zien, het is richting noordkust van het eiland en hier is de zee erg ruw. Het water knalt tegen de rotsen aan en dit geeft een mooi plaatje! Je kunt hier met de auto of te voet rondlopen, maar als het echt heel heet is raad ik je aan om met de auto te gaan. Wij waren te voet gegaan, naast dat het ons ook wel leuk leek ( op dat moment), kwamen we anders ook niet helemaal uit qua benzine haha! Hoe meer je richting Westpunt rijdt, hoe minder tankstations of supermarktjes je tegen komt, dus rijdt altijd met genoeg benzine naar Westpunt haha. Gelukkig hebben we het nog gered en konden we op tijd ergens tanken op de terugweg. Dus conclusie, ze zeggen wel dat het lopend ongeveer 20 minuutjes is, maar daar is niets van waar, je bent een tijd aan het lopen en in de hitte gaat het toch allemaal iets minder snel dan gedacht. Na deze tocht zijn we lekker wat gaan drinken en eten bij Koraal, Coral Estate met een heerlijk uitzicht.

Komende dagen gaan we nog even lekker genieten, lekker eten en woensdag nadat we hebben uitgecheckt gaan we suppen op het Spaanse water. SUP staat voor stand up paddle door middel van op een surfbord te staan vaar je door de mooie mangroven en natuur.

Fijne week oftewel, bon siman!