Nieuwe ervaringen

18 maart 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hi again!

Afgelopen week heb ik weer allemaal nieuwe ervaringen opgedaan, niet alleen op stage maar ook buitenshuis. Zo gingen we afgelopen zondag eventjes naar Punda en toen kwam ik er achter dat de Wilhelminabrug, (kijk foto's) de brug is uit Limburg! ''Het was recentelijk een van de meest fraaie staaltjes van recycling: de verhuizing van de Roggelsebrug van Limburg naar Curaçao. Daar is het gevaarte nu aan de voet van het binnenwater Waaigat als Wilhelminabrug aan een tweede leven begonnen.''  https://www.cobouw.nl/bouwbreed/nieuws/2003/02/roggelse-brug-begint-in-curacao-als-wilhelminabrug-tweede-leven-1011267

De oorspronkelijke brug was verwoest en hierdoor moest er een nieuwe brug komen. De brug die inmiddels de Wilhelminabrug heet, zorgde voor gevaarlijke verkeerssituaties in Limburg, waardoor de brug vervangen is geworden voor een rotonde. De brug was nog in goede staat en staat nu al een aantal jaar in Curacao.

Verder kwamen we er ook achter dat de 'floating market' weg is, na maar liefst 101 jaar.. Vanwege het sluiten van de grens kunnen de Venezolanen geen fruit en groenten meer overbrengen naar Curacao waardoor de floating market voorgoed weg is.. Dit was niet alleen een groenten en fruit markt maar inmiddels was het ook een toeristische bezichtiging.

Op stage heb ik deze week ook nieuwe ervaringen opgedaan, namelijk dat ik geheel alleen de lessen mocht draaien. Dit vond ik wel erg spannend, maar aan de andere kant ook erg fijn, even het gevoel dat niemand op mijn vingers kijkt of ik het goed doe of niet. Daarnaast geeft het mij een goed gevoel dat Rita mij volledig vertrouwd met de klassen en dat ze mij de ruimte geeft om zelfstandig lessen te draaien. (wel vermoeiend hoor!)

Vrijdag zijn we het weekend goed begonnen door naar een happy hour te gaan met een aantal van het huis. Zaterdags hebben we vooral rustig aan gedaan en zijn er twee nieuwe dames aangekomen in het huis, die hier de komende drie maanden ook zullen verblijven. Vandaag is het feestje Zand weer aan de beurt en zullen we daar even een kijkje gaan nemen.

Ayo!