Strandjes in Curacao.

26 maart 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Als je aan Curaçao denkt, denk je aan mooie blauwe stranden en altijd lekker weer. Klopt, het zijn prachtige strandjes met hemelblauw water.  Niet alleen boven het water is het mooi, maar ook onderwater. Je kunt op elk strand wel snorkelen, alleen de een is iets mooier dan de ander. Ook is elk strand anders, de ene is rustig, de andere druk en je hebt ook stranden die zo bomvol liggen met strandbedjes dat je er niet eens meer met je kont kan keren of draaien.

Omdat Curaçao nou niet geweldig groot is ben je ook snel bij een strandje aangezien er meer dan 30 strandjes te vinden zijn. Het ligt natuurlijk wel aan het verkeer aangezien het soms heel erg druk zijn op de weg. En als je dit leest, kun je denken aan een half uur tot een uur (ja dat is de definitie van lang hier haha).

Helaas zijn niet alle strandjes gratis, wat ook niet perse hoeft. Maar als je graag en vaak naar het strand gaat, zijn de gratis strandjes zeker voordeliger aangezien je meestal 6 gulden entree moet betalen en (soms) nogmaals ongeveer 6 gulden voor de bedjes als je er gebruik van maakt.

In de afgelopen twee maanden heb ik zeker al een aantal strandjes gezien, maar nog lang niet allemaal, wel heb ik al een lijstje kunnen maken van de gratis strandjes, de mooiste strandjes en de betaalde strandjes. Ik ben van plan om elke keer een stukje te schrijven over de strandje zodat je er een beter beeld bij krijgt.

Gratis strandjes:

• Grote knip -> mijn hemel, wat is de grote knip mooi. Dit heb ik al eens benoemd in een van mijn vorige blogs, maar het water is zo helder en mooi. Je kunt bijna niet geloven dat dit natuurlijk is.
  • Kleine knip -> hier ben ik nog niet geweest, maar ik hoor dat het bijna net zo mooi moet zijn als de grote knip. Zeker de moeite waard om eens heen te gaan.
  • Kokomo beach -> prachtig strandje om even heen te gaan na schooltijd, even lekker een duik te nemen. Ook is hier elke maan een Full Moon Party, tot nu toe nog niet de tijd gehad om erheen te gaan, maar zijn we zeker van plan.
  • Daaibooi -> Ook hier heb ik al eens iets over verteld, dat graag locals hier komen om te bbq'en op zondag en verder prachtig strandje waar je ook goed kunt snorkelen.
  • Playa Lagun -> Ik ben hier nog niet geweest maar ik lees en hoor wel dat dit is een klein maar knus strandje is en je kunt er heel goed snorkelen + de kans is groot dat je er schildpadden spot.
  • Playa Kalki
  • Playa Forti -> Dit strandje staat ook wel bekend om de hoge rotsen waar je vanaf kunt springen. ( Dit staat nog steeds op de to-do-list!).
  • Tugboat
  • Playa Piskado
  • Caracasbaai
  • Santa Martha
  • Het verlaten resort
  • Het zwembad bij Coral Estate -> heerlijk als je even geen zin hebt in zand tussen je billen. Lekker tot rust komen met een mooi uitzicht over de zee en een lekkere cocktail of smoothie erbij.
  • En natuurlijk Klein Curacao.

Zoals je ziet ben ik nog niet bij alle strandjes geweest, en dit zijn pas de gratis strandjes, laat staan als ik alle strandjes wil zien haha! Maar ik zal deze blijven updaten wanneer ik bij een van deze mooie strandjes ben geweest. Ook zal ik binnenkort een lijstje maken van de mooie maar betaalde strandjes.

Verder heb ik deze week weinig gedaan aangezien ik ziek was en ik zeg je, het is geen pretje om hier ziek te zijn, veeeeeel te warm poehpoeh.. Maar deze week wordt gezellig want pap en mam komen even een weekje op bezoek, even zelf ook vakantie vieren!

Ayo!

1. Ineke:
    26 maart 2018
    Beterschap Dewi en heel veel plezier samen. Ze zullen jou wel verwennen .