Mei in zicht

30 april 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia lieve mensen!

Het einde van april is alweer in zicht en dus al de helft van mijn stage wat dus betekende ; tussenevaluatie! Afgelopen week heb ik samen met Rita een skype gesprek gehad met mijn docent vanuit Fontys om te kijken wat mijn goede en minder goede kwaliteiten waren op dit moment en aan welke punten ik nog kan werken de komende 2 maanden. Ja over ongeveer 2,5 maanden ( om precies te zijn 69dagen) ben ik alweer terug in het (hopelijk dan warme) kikkerlandje! Er waren een aantal puntjes zoals dat ik wat strenger moet zijn in sommige gevallen ( wat mij veel moeite kost ), ik op moet passen dat ik niet te veel werk op mij neem met al mijn briljante plannen voor in de klas en ik ga de komende weken even bij andere scholen en leerkrachten kijken zodat ik een beter beeld kan vormen hoe ik nu wil zijn als leerkracht. Genoeg te doen nog voor de komende weken en verder loopt het allemaal prima.

En toen was daar de dag waar we allemaal naar uitkeken; De verjaardag van onze Willem! Nou dan denk je dat ze in Nederland er een groot feest van maken, maar hier kunnen ze er ook wat van! Vanaf 8uur 'sochtens stonden de kraampjes al gereed en was er al genoeg te doen, natuurlijk waren de meeste nog niet zo vroeg hun bed uit wantja je hebt natuurlijk ook koningsnacht, die ik overigens niet heb meegemaakt want deze meid lag alweer te pitten in de hangmat, OEPS. Ik raak maar niet gewend aan het feit dat ik een aantal dagen per week om 05:45uur op moet staan.. Maargoed, Koningsdag, 'S Middags zijn we met de meiden van het huis naar het centrum van Willemstad gegaan om te kijken wat er allemaal te doen was, uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een kroegje waar ook nog andere bekenden stonden. Heel veel kan ik verder niet echt over Koningsdag vertellen want dat is voor mij ook een groot raadsel, wel weet ik dat ik het erg naar mijn zin heb gehad haha!

Zaterdag hebben we lekker kunnen uitkateren bij Floatfest, lekker dobberen op het water met je zwemband of zwembad, kan natuurlijk ook, met lekkere deuntjes op de achtergrond. Floatfest was georganiseerd door de Nederlandse omroep (DolfijnFM) en dit was eigenlijk Fuikdag in het klein. Iedereen kwam met opblaasbare voorwerpen aanzetten, van zwembandjes tot hele opblaasbare zwembaden, alles kan en alles mag. Daarbij stond op een vlot een DJ met grote geluidsboxen en waren er allerlei activiteiten te doen, erg gezellig!

Zondags hebben we het rustig aan gedaan en ben ik met Emmy naar Jan Thiel geweest om daar even lekker rustig te liggen en ons voor te bereiden op de middag, want we gingen weer windsurfen. Uiteindelijk zijn alleen Emmy en Wieke gaan windsurfen want ik had wat last van mijn rug en er stond een stevige wind waardoor dit veel zou vragen van mijn rug, dus heb ik besloten om dit keer niet mee te doen. Al was het geen straf om aan de zijkant te zitten want wat heb ik weer gelachen om die twee, in het begin vielen ze als boompjes om de twee seconden in het water, heerlijk haha!

Deze week heb ik ook maar een kort weekje aangezien dinsdag 'dag van de arbeid' is en ik maandag en dinsdag deze week dus lekker vrij heb.

Oh en er komen wat foto's en filmpjes weer online van onder andere het duiken van afgelopen week!

Bon Siman!

1. Johan:
    30 april 2018
    Ik denk, dat je over 75 dagen, weer terug wil naar Curaçao. Want wat zul je het missen dat lekker chillen in de hangmat of aan het strand/zwembad en de aangename temperatuur.