Here we go!

4 februari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Afgelopen woensdag 31 januari was het zo ver, eindelijk is daar mijn vlucht naar Curacao, SPANNEND!  Het was een hele reis van 10uur lang maar het was prima te doen. Bij aankomst voelde het net alsof ik in Nederland was, regen, maar dan warm. Ik werd door mijn huurbaas naar mijn huis gebracht waar ik de komende maanden ga verblijven. Dit huis bestaat uit 9 andere kamers, waarvan er nu 7 bezet zijn, dus er kunnen er nog 2 in de loop van de tijd bijkomen. Het heeft een heel mooi balkon met uitzicht op een groot deel van het eiland, en het waait er altijd lekker door dus heet is het er absoluut niet, ik heb zelfs al een avond met een vest en een lange broek op het terras gezeten!

Ik werd vrijdags ook al uitgenodigd op het Vespucci College om kennis te maken en te helpen bij een activiteitendag die ze die dag hadden georganiseerd, genaamd 'Discovery Day' en het had te maken met het film festival wat ook jaarlijks plaats vind in Rotterdam, maar ook in Curacao. De leerlingen kregen de opdracht om een thema te kiezen en daar een filmpje over te maken, het mocht van alles zijn, over het milieu, de Isla, de straathonden of over de cultuurverschillen tussen Nederland en Curacao aangezien er veel Nederlanders op het Vespucci College zitten. Ik ben met een groepje mee gegaan die een filmpje wilden maken over gameverslaving, en dat het tegenwoordig vrij normaal was om altijd maar achter een playstation of laptop te zitten en spellen te spelen, dit vond ik erg knap bedacht van ze want normaliter is dit niet een onderwerp dat echt een probleem is voor ze.

Ik heb de eerste dag op Vespucci College mijn ogen uitgekeken, naast dat er veel Nederlandse jongeren op de school zitten, zitten er ook veel Nederlandse leerkrachten op deze school. Hierdoor voelde ik mij al een stuk meer thuis op de school omdat het toch een soort van vertrouwen gaf, dit vond ik wel erg fijn. Ook hebben ze geen gangen, maar losse lokalen met een grote mooie binnenplaats waar ze bijvoorbeeld kunnen lunchen.

Verder heb ik nog best wel veel last van de jetlag en slaap ik momenteel nog erg vroeg en ben ik ook 's ochtends erg vroeg weer wakker, hopelijk veranderd dit wanneer ik komende week aan mijn stage begin, ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

1. Johan:
    4 februari 2018
    Dag Dewi. Fijn dat je een goede Vlugt hebt gehad, en dat je meteen thuis voelt daar in curaçao. De temperatuur zul je wel nog aan moeten wennen. Succes voor je de komende tijd.
    Groetjes van ons uit Beringe. 🌨