Hello March

4 maart 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Inmiddels woon ik al een maandje op dit eiland en ben ik al prima ingeburgerd. Afgelopen week heb ik het vrij druk gehad op stage. De toetsweek begint maandag en alles moest nog klaargezet worden en daarnaast was ook nog eens de open dag afgelopen zaterdag.

Naast alle drukte heb ik natuurlijk ook nog wel leuke dingen gedaan. Maandags ben ik samen met Ilse en Emmy naar de bioscoop gegaan, want op maandag zijn alle films 5gulden! super goedkoop en leuk. Ik heb mij alleen al vermaakt hoe het tijdens de film er aan toe gaat met die Antillianen. Het motto; 'rustig aan'  past hier ook weer mooi bij, de film is al een half uur bezig en de mensen komen nog rustig binnen met hun grote hoeveelheid eten, maar dan ook echt grote hoeveelheid. Een bak popcorn waar je een week van kan eten, een hotdog, halve liter frisdrank en vaak dan nog iets van een reep chocolade erbij. Naast al het eten leven ze zich ook nog eens helemaal in en reageren ze op alles wat er in de film gebeurd. Ze schreeuwen, joelen en gillen om alles wat grappig, spannend of totaal niet grappig is, en geven veel commentaar. Heerlijk om mee te maken maar als je even rustig een filmpje wilt kijken, dan kun je dat beter thuis doen, ook al is dit een hele leuke ervaring om mee te maken + de popcorn is goddelijk!

De week ging alweer snel voorbij en voor ik het wist was het alweer zaterdag. Zaterdags was de open dag van Vespucci, samen met de talen Nederlands, Spaans, Frans, Duits en Engels hadden wij een Talencafé gemaakt. Samen met leerlingen die kwamen helpen voerden we gesprekjes met de gasten en boden we ze wat lekkers aan, zoals thee met cupcakes, baguette met kruidenboter, 'bier' gemaakt van chipjes en popcorn, tortilla chips met dip etc. De opkomst was beter dan afgelopen jaar en het was super leuk om te doen, er hing een gezellige en ontspannen sfeer en iedereen heeft zich goed vermaakt. De rest van de dag ben ik samen met de huisgenoten naar het strand geweest en 's avonds even naar Zanzibar voor happy hour.

Vandaag gaan we naar een klein festivalletje genaamd Zand, met zwembad, drankjes en muziek, ik ben benieuwd!

AYO!

1. Ineke:
    4 maart 2018
    Heerlijk Dewi. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Mooie afwisseling.