Eerste normale lesweek

25 februari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Halo!

Afgelopen week was mijn eerste 'normale' stageweek. De meeste leerlingen had ik de afgelopen weken al eens gezien en bij sommigen ook al in de klas mee geholpen. Omdat ik uiteindelijk 4 klassen voor mijzelf krijg, 2ab (2havo), 2bc (2vmbo), 3a + 3b (3vwo + 3havo, 1x in de week apart +1x samen), heb ik deze week vooral geobserveerd, hoe geeft Rita les, waar let ze op, hoe zijn de leerlingen etc. Maar ook heb ik al delen van lessen gegeven wanneer hier de mogelijkheid voor was. Ik had een Kahoot gemaakt voor de leerlingen van 3a +b om te kijken of ze de grammatica; indirect speech, goed genoeg hadden begrepen, en door er een spelvorm van te maken is grammatica leren altijd leuker! Uiteindelijk hebben we bij bijna elke klas de Kahoot gespeeld want zelfs de bovenbouw vond het leuk om het spel te spelen, wat ik wel erg leuk vond. Naast deze klassen geeft Rita (stagebegeleidster) ook les aan de bovenbouw, maar dit zijn vooral examenklassen, dus die blijft Rita zelf houden + bovenbouw havo/vwo mag ik niet geven. Bij deze klassen heb ik ook vooral geassisteerd en geholpen met het beoordelen van presentaties/spreekvaardigheidsoefeningen.

Buiten de lessen om heb ik mij vooral gefocust op het maken van toetsen voor de klassen die ik les ga geven, aangezien de toetsweek alweer op de loer ligt en de toetsen nog niet af waren.

Donderdag avond heb ik voor het eerst bootcamp gedaan hier op het eiland. Na bijna een maand niet meer gesport te hebben wat het inmiddels toch weer eens nodig om iets te gaan doen, alleen sporten is hier helaas heel duur in de sportschool.. Bootcamp daarentegen valt heel erg mee, voor 75gulden kun je 10 keer ( in mijn geval zelfs 11 keer) bootcampen. Dit is omgerekend nog geen 40 euro in totaal, dit valt dus reuze mee. Ik ging samen met Ilse, een ander huisgenootje, mee. De bootcamp wordt gegeven door drie verschillende mensen en je kunt drie keer in de week mee doen als je wilt, elke keer op een andere plek in Curacao. Dit maakt het nog leuker want dan zie je nog andere dingen van Curacao. Het was super fijn om te doen en was ook weer even zwaar om na een lange tijd eindelijk weer eens te sporten, en ohoh wat een spierpijn..

Eindelijk weekend in zicht; het heeft deze week nog meer geregend dan de afgelopen weken, dus jammer genoeg in het weekend ook. Vrijdags zijn we met het huis naar Bar27 gegaan, daar stond namelijk Douwe Bob achter de bar en we konden het niet maken om niet eventjes gezellig langs te komen, daarnaast was er ook nog Latin muziek dus dat is altijd mooi meegenomen.

Zaterdag was het heel slecht weer en een aantal waren een clean-up dive gaan maken dus was erg rustig in huis, hierdoor heb ik wat aan school gewerkt en even met een huisgenootje naar Suikertuintje geweest. Dit is een klein winkelcentrum waarbij je een Bruna, DA etc. hebt en je dus de spullen kunt halen die je in Nederland ook gebruikt. 'S avonds zijn we met een aantal pizza gaan eten bij Crazy Pizza en zijn er nog sommige op stap geweest.

Vandaag is het eindelijk mooi weer dus na het schrijven van deze blog zal ik hopelijk gauw genoeg mijn bikini aantrekken om vervolgens richting het strand te rijden, bruin zijn we namelijk nog niet ( als dit überhaubt gaat gebeuren haha!)

Ayo!