Carnavalsvakantie

18 februari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Afgelopen week had ik het ‘geluk’ dat ik vakantie had aangezien het carnavalsvakantie is op het Vespucci college, wat betekent dat ik ook lekker vrij ben. Helaas was het deze week niet super weer dus ik heb deze week lekker rustig aan gedaan. Hard gewerkt aan mijn stagewerkplan die inmiddels helemaal up-to-date is, verder heb ik heerlijk in mijn hangmat genetflixed – is dit eigenlijk een woord ?! – naja je snapt wat ik bedoel, en ik heb ik nog een aantal nieuwe strandjes ontdekt.

Maandag was iedereen moe van de optocht die we hebben mogen bewonderen op zondag, dus we hadden een rustdag ingelast. Samen met een aantal huisgenoten zijn we naar Daaibooibaai gegaan, dit is een klein maar prachtig strand wat ongeveer in het midden van Curacao ligt. Het is vanaf mijn huis ongeveer een half uur tot drie kwartier rijden, dit ligt aan het verkeer. Er is voldoende plaats op rustig te liggen en er hangt een fijne sfeer. Er waren verschillende lokale mensen aan het barbecueën en het is een gezellige bedoeling bij elkaar, ze vinden het dan ook niet erg om even een praatje te maken met je. Kort gezegd; super gezellig en knus! De terugweg verliep 'wat anders dan gedacht haha, mijn huisgenoten dachten dat mijn banden slap waren maar mijn veringen zijn zo slecht, ik weet niet wat die vorige bestuurder met die auto heeft gedaan. En een scooterongeluk gehad, en totaal geen veringen meer over?! Maar goed, terug naar mijn verhaal, dus wij wilden mijn banden op gaan pompen bij het benzinestation, na een tijdje mijn banden proberen op te blazen kwamen we er achter dat in plaats van mijn band groter werd, alleen maar slapper werd. Het apparaat deed dus totaal zijn werk niet en was dus kapot, sta je dan met een lekke band.. en iedereen die het ook kwam testen zei alleen ‘ja doet het niet’, en liep vervolgens weer weg. Daar stonden we dan, maar uiteindelijk was er een super aardige Antilliaan die ons kwam helpen de band te verwisselen, en thank god voor het feit dat ik nog een reserve band in mijn kofferbak had liggen.

Dinsdag was nogmaals dezelfde optocht dan die zondagmiddag was, alleen ditmaal in de avond. Dus iedereen heeft zijn/ haar pakje versierd met lichtjes waardoor het er nog leuker en mooier uitziet, helaas heb ik hier geen foto’s van want ik had die avond mijn telefoon thuis laten liggen (dit is vaak veiliger dan mee te nemen, vooral met deze drukke dagen).

Woensdag was het een super regenachtige dag, dus besloten Emmy (huisgenoot) en ik naar het sea aquarium te gaan in Mambo. Dit is nog geen 5 minuten van ons huis vandaan en wij weer op tijd terug moesten zijn, was dit een prima plek. We hebben twee shows kunnen bewonderen, de dolfijnen- en zeeleeuwenshow, en wauw, wat kan ik hier van genieten! Verder hebben we nog flamingo’s van heel dichtbij kunnen meemaken en hebben we in een onderwaterboot een aantal haaien, schildpadden en andere grote vissen gezien, al met al een prima dagje om je te vermaken wanneer het regent.

Donderdag  had ik afgesproken met mijn neef Hans, die de afgelopen week even lekker op vakantie was. Samen zijn we naar het centrum van Willemstad gereden en hebben we geluncht MET BITTERBALLEN bij de pondjesbrug,  waar we ook nog overheen zijn gelopen om in Otrobanda een kijkje te nemen. Als afsluiter hebben we nog een drankje gedaan bij Plein Café Wilhelmina en Hans naar Hato Airport gebracht.

Het was alweer weekend! Zaterdags zijn Emmy en ik naar de Grote Knip geweest. Grote Knip is denk ik wel het bekendste strand van Curacao. En niet onterecht, want dit strand is echt prachtig. Het water is zo ongelooflijk blauw, het is net alsof je in een zwembad zwemt.

Vandaag gaan we ontbijten / lunchen bij Denny's, een Amerikaans concept waar je heerlijk Amerikaanse pannenkoeken etc. kunt eten, dit moeten we natuurlijk ook geprobeerd hebben. Verder gaan we nog even naar het strand dichtbij ons huis, want we gaan op het eind van de middag drie huisgenoten ophalen van Hato die deze week naar Colombia zijn geweest.

PS; ik heb een aantal foto's en filmpjes geüpload voor als je het nog niet gezien had! Dan krijg je een beter beeld bij de verhalen die ik vertel.

Ayo!

1. Johan:
    18 februari 2018
    Helemaal gesetteld? Zo te horen wel!
    Leuke foto's. Heb er zin in om het zelf allemaal te zien.
    Groetjes xx